آموزش جیت کان دو به نیروهای نظامی

باسمه تعالی

یکی از بازدیدکنندگان سوال خود را در رابطه با آموزش جیت کان دو به نیروهای نظامی و ارتش های کشورهای پیشرفته دنیا به شرح ذیل در یکی از وب سایت ها درج کرده بودند که در ادامه مطلب پاسخ آن را مطرح می کنیم.

متن سوال به شرح ذیل است:

دوست عزیز جیت کان دو به هیچ کدوم از ارتش های پیشرفته دنیا اموزش داده نمیشه !

ارتش امریکا= مک مپ و کراوماگا

ارتش روس= سامبو و سیستما

ارتش چین=ساندا وانگ

ارتش تایلند= موی تای

یا خود ایران رو هم در نظر بگیریم از جیت کان دو شما استفاده نمیکنه چون میدونن بدرد نمیخوره !

دوست عزیز، بنظر می رسد بدون داشتن اطلاعات و انجام تحقیقات کافی نسبت به این امر اظهار نظر کرده اید . بر عکس شما ما تمامی مطالبی که عنوان می کنیم را برایشان منابع موثقی داریم و در پاسخ شما باید این نکته را عنوان کنیم که در اصل جیت کان دو یک شیوه ی تفکر و یک نوع نگرش به مبارزه ی خیابانی و واقعی می باشد و یک سبک نیست و این نگرش بطور خلاصه بیانگر این است که برای پیروزی در یک مبارزه ی واقعی تکنیک ها و تاکتیک هایی مورد استفاده قرار بگیرند که در یک مبارزه ی واقعی صد در صد عملی بوده و کاربرد داشته باشند، و از این رو سیستم جیت کان دو اصولی که توسط دان اینو سانتو در جهان رهبری می شود این نگرش را دنبال کرده و بدون هیچگونه تعصبی تکنیک های صد در صد کاربردی را از سبک های مختلف استخراج کرده و آنها را ارائه می کند. لازم به ذکر است که یکی از اولین کسانی که بطور رسمی تفکر هنرهای رزمی ترکیبی را در دنیا گسترش داد بروس لی بود بطوریکه دانا وایت ریاست سازمان جهانیUFC در سال 2004 بروس لی را پدر هنرهای رزمی ترکیبی (MMA)معرفی کرد و بسیاری از سبک هایی که در ارتش های دنیا آموزش داده می شوند سبک های ترکیبی هستند مانند سیستما و کراوماگا؛ لذا در تمام ارتش های پیشرفته دنیا سعی می شود سبک های رزمی ای آموزش داده شوند که در یک مبارزه واقعی صد در صد کاربرد داشته باشند که این خود همان فلسفه جیت کان دو می باشد. پس در واقع تمامی ارتش های پیشرفته دنیا همان جیت کان دو را کار می کنند با این تفاوت که فقط آن چیزی که آموزش داده می شود اسمش فرق می کند!

در ضمن جهت اثبات اینکه جیت کان دو به نیروهای پیشرفته دنیا آموزش داده می شود و برای رفع ابهام بیشتر این مطلب را برای شما منتشر می کنیم.

در نیروهای ویژه دریایی آمریکا گروهی به نام تیم 6 وجود دارد، که از این گروه جهت سخت ترین عملیات های نظامی کماندویی در دنیا استفاده می شود که یکی از آخرین عملیات موفق آنها کشتن بن لادن بود. در اینجا عکسی از سیفو Paul Vunak که از شاگردان اصلی دان اینو سانتو بوده را از سایت خود ایشان منتشر می کنیم که در سال 1987 در سواحل ویرجینیا پس از آموزش به این نیروها گرفته شده است. جهت اطمینان بیشتر می توانید به سایت رسمی سیفو Paul Vunak رفته و خودتان این عکس را در صفحه اصلی سایت مشاهده کنید.

 

آدرس سایت رسمی سیفو پل وونک:

www.fighting.net

لازم به ذکر است سیفو Paul Vunak یکی از متبحر ترین اساتید جیت کان دو دنیا و رئیس سازمان جیت کان دو کالی هستند که به سازمان های امنیتی آمریکا نظیر دپارتمان نیروی دریایی،گروه شش، دپارتمان پلیس فرانکفورت، نیروهای ویژه SWAT، دپارتمان نیروی هوایی و دیگر سازمان های امنیتی جیت کان دو آموزش داده اند که جهت اطمینان بیشتر گواهی های تائید کننده اینکه ایشان به تمامی این نهاد های امنیتی ای که آموزش داده اند؛ در آدرس زیر در سایت ایشان قرار گرفته است و شما می توانید با مراجعه به این آدرس گواهی نامه های مذکور را مشاهده فرمایید.

http://www.fighting.net/Commendations.aspx

به غیر از سیفو پل وونک، اساتید جیت کان دو بسیاری مانند دان اینو سانتو، رون بالیکی و …. به نیروهای نظامی آمریکا و دیگر کشورهای جهان جیت کان دو را آموزش می دهند.

در نهایت از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید سپاسگذاریم.

 

با سپاس

سید مصطفی فتاحی

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.