سبک های رزمی ای که به نیروهای نظامی آموزش داده می شوند

بسم الله الرحمن الرحیم

 

militaryjkdpic1

بدلیل پرسش های بسیار درباره ی سبک های رزمی که به نیروهای نظامی آموزش داده می شوند چند توصیه برای علاقمندان مطرح می شود :

 

 

 

 

 

 

 

1.    در ایران بعضی از سود جویان با اضافه کردن القابی مانند رنجر ، کماندو ، تکاور و دیگر القاب مشابه به سبک رزمی خود، اقدام به فریب عموم می کنند .

2.    سبک های رزمی که به نیروهای نظامی مخصوصا در کشور های پیشرفته آموزش داده می شوند سبک های ترکیبی هستند که زوایای مختلف درگیری خیابانی ( درگیری در فاصله کیک بوکس ، درگیری در فاصله نزدیک ، درگیری در خاک و … ) را پوشش می دهند .

3.    سبک های رزمی ای که به نیرو های ارتش آموزش داده می شوند مبنی بر درگیری تن به تن و از پای در آوردن حریف در کمترین مدت ممکن است .

4.    جهت پیدا کردن سبک های رزمی مدرنی که به نیروهای نظامی دنیا آموزش داده می شوند یکی از بهترین راه ها استفاده از منابع انگلیسی موجود در اینترنت می باشد ؛ در زیر به بعضی از آنها اشاره می کنیم .

 سیستم MCMAP

 یک سیستم قدرتمند آموزشی پایه گذاری شده توسط نیروی نظامی آمریکا است که ترکیبی از سبک های قدرتمند مبارزاتی ( درگیری در فاصله بسته ، درگیری درخاک و … ) می باشد .

Marine Corps Martial Arts System

Marine Corps Martial Arts System

Marine_Corps_Martial_Arts_Program

سیستم اسپتسناز (Spetsnaz) و سیستم سیستما (Systema) :

russian martial arts

russian martial arts

دو سیستم قدرتمند آموزشی مخصوص نیروهای ویژه روسیه می باشند.

http://www.spetsnaz-gru.com

http://www.russianmartialart.com

سیستم  های کراو ماگا( Krav Maga )  و کاپاپ   (Kapap) :

دو سیستم دفاع شخصی پیشرفته ترکیبی اسرائیلی می باشند .

km

وینگ چان :

 از آنجا که وینگ چان یک سیستم مبتنی بر به پایان رساندن درگیری در کوتاه ترین زمان ممکن می باشد در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به نیروهای نظامی آموزش داده می شود .

 

جیت کان دو :

از آنجا که جیت کان دو یک سیستم ترکیبی بسیار قدرتمند مبتنی بر به پایان رساندن درگیری در کوتاه ترین زمان ممکن و در فاصله بسته می باشد و وینگ چان در آن بصورتاصلاح شده ، کاربردی و ترکیبی تدریس می شود در بسیاری از کشور های دنیا ( مخصوصا برای کماندوهای نیروی دریایی آمریکا ) جزو یکی از ملزومات آموزشی می باشد .

 

 

نکته :

این درگاه اطلاع رسانی قصد تبلیغ سبک های اسرائیلی را نداشته و توضیح آورده شده راجب سبک های اسرائیلی فقط جهت افزایش اطلاعات عمومی می باشد .

نویسنده : سید مصطفی فتاحی

(هر گونه کپی برداری و استفاده از این مطلب و یا دیگر محتوای وب سایت، جهت آموزش،تکثیر و یا درج در سایت ها یا وبلاگ های دیگر غیرقانونی بوده و از لحاظ شرعی حرام می باشد، جهت استفاده از مطالب، باید با استفاده از قسمت تماس با ما وب سایت، با ما تماس برقرار کرده و نحوه ی استفاده از مطالب را به ما اطلاع دهید و هنگام استفاده از مطلب، منابع را به همراه درج لینک مستقیم ذکر نمایید.)

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.